In septembrie am cunoscut o graviduta cu un vis frumos: o sedinta foto subacvatica. Asa ca, amandoua ne-am suflecat manecile si ne-am apucat sa plamadim acest vis. Am lucrat intens, atat la partea de pregatire, in cursul sedintei, cat si dupa, la partea de post procesare, care intr-un astfel de proiect este laborioasa si joaca un rol foarte important . Am avut la dispozitie pentru captarea imaginilor un batran Olympus TG1, care, fiind o camera compacta digitala subacvatica model mai vechi, nu permite un control foarte mare al setarilor si nu are posibilitatea de a trage cadre RAW, ceea ce reduce considerabil flexibilitatea la post procesare. Lumina de care am dispus a fost doar cea ambientala. Avand in vedere anotimpul, locatia a fost o piscina interioara, dar am cautat una cu cat mai multa lumina ambientala (sala are un perete de sticla si piscina reflectoare in interior) . Recuzita a fost asigurata din resursele noastre. Pe ultima suta de metri am reusit sa achizitionam si o coada de sirena, care a fost cireasa de pe tort. :).
Provocari au fost multe, cum ar fi: bugetul restrans, echipamentul modest avut la dispozitie, gasirea locatiei, faptul ca locatia nu a fost doar la dispozitia noastra pe perioada sedintei foto, adancimea apei de doar 1.40 m, lumina slaba, asteptarea conditiilor meteo favorabile pentru a putea profita cat mai mult de lumina care patrundea prin peretele de sticla, timpul limitat in locatie, gasirea si testarea recuzitei potrivite, lipsa unei echipe (asistent, MUA, HS), dificultatea lucrului sub apa atat pentru model cat si pentru fotograf. Pentru model, sub apa, este dificil sa controleze miscarile, tinuta si expresiile fetei, deschiderea ochilor. Inotul cu coada de sirena si cu celelalte vestimentatii necesita o perioada de acomodare. Pentru fotograf, lucrul sub apa ridica probleme de genul: haze-ul mare (comparativ cu aerul) care se accentueaza rapid pe masura ce creste distanta fata de subiect, lumina scazuta, miscarea permanenta imprimata de apa, imposibilitatea comunicarii cu modelul sub apa, sincronizarea cu modelul, timpul scurt cat se poate sta sub apa. Din pacate ne-am confruntat si cu rigiditatea si rautatea unor oameni care accepta greu sau deloc idei si situatii noi. Dar cum dorinta, dedicarea si pasiunea au fost mari, nu ne-am dat batute. :)
Cand am plecat la drum ne-am propus sa scoatem 10 cadre bune. Am reusit mai mult decat atat zic eu ... :) Iata o parte din rezultate: